User Experience Design

Bij UXD draait het om de ervaring van het gebruik van een applicatie of dienst zo goed mogelijk aan te laten voelen voor de gebruiker. Er zijn drie projecten geweest waarbij ik in Figma prototypes gemaakt heb voor applicaties.

Supsportive

Supsportive

Supsportive is een app die ervoor bedoeld is om groepsgevoel met betrekking tot sporten te vergroten. Gebruikers kunnen zich bij groepen aansluiten, hun prestaties delen en aan de hand van prompts feedback geven op die van anderen. Hierbij staat de prioriteit op het creëren van een positieve omgeving.

Buddy Ball

Buddy Ball

De Buddy Ball app is een ondersteunende app bij het gelijknamige product; een slimme bal die honden die alleen thuis zijn bezighoudt op basis van het gedrag van de hond. In de app kan de gebruiker onder andere de bal koppelen, statistieken bekijken van informatie die de bal heeft verzameld en instellen waar in het huis de bal wel en niet mag komen.

Artvise

Artvise

Artvise is een app voor mensen die hun tekenvaardigheden willen verbeteren. Aan de hand van een persoonlijke database krijgen gebruikers advies van een getrainde AI op werk dat ze zelf kunnen uploaden. Dit komt dan in een gallerij, waar de gebruiker later nog de feedback terug kan lezen. Ook houdt de app de voortgang van de gebruiker bij en de gemiddelde scores op verschillende categorieën. Voor meer informatie over Artvise, klik hier.

Commonstellations

Commonstellations

Commonstellations is ontwikkeld om verbinding te creëren tussen de studenten van CMD. In het ontwerpproces vindt onze doelgroep het moeilijk om hulp te vragen aan mensen buiten hun kliek. Dit is zonde, omdat zo de veelheid aan kwaliteiten van CMD studenten niet wordt benut. Uit doelgroep onderzoek bleek dat mensen het makkelijker vinden om hulp te vragen als dit anoniem kan, of als ze op iemand af kunnen stappen die ze al eens gesproken hebben. Daarom kan er via de app een anonieme vraag om hulp verzonden worden, die iedereen met de app binnenkrijgt. Er staat een locatie bij waar afgesproken wordt, zodat de hulp zelf wel in het echt gegeven kan worden en gebruikers daardoor meer andere studenten leren kennen. Na afloop van de hulpsessie ontstaat er een connectie, die zichtbaar is op een map in de app. De ster op deze map is te personaliseren, zodat gebruikers meer affectie krijgen met de app.

Volgende
Volgende

Creatieve Rationale