Story

Een verhaal is niet alleen krachtige manier om verbeelding realiteit te maken, maar ook een efficiënte manier om informatie over te brengen.

Droom

Droom

Droom is het resultaat van de introductie op de storytelling-tak van design. Hierbij zijn verhaaltechnieken als intern en extern conflict, protagonisten, raising the stakes, doelen en obstakels, show don’t tell en het schrijven van een script voor het eerst voorbijgekomen. Ook is er een basis skillset gecreëerd in sound-design en montage. Droom is een shortfilm over een jongen genaamd Freek, die als droom heeft in Afrika te studeren. Hij is alleen bang dat zijn vrienden het hem kwalijk gaan nemen als hij ze gaat verlaten om deze droom na te jagen. Het filmen van de shortfilm was een erg leuk proces. Ik heb voornamelijk geholpen bij het aankleden van de scène en instructies geven aan de acteurs. Vooral dat laatste vond ik erg leuk om te doen. Bekijk Droom hieronder.

Brick by Brick

Brick by Brick

Hoe ziet een Nederlandse stad er in 2025 uit? Dat was de vraag van het Planbureau voor de Leefomgeving waar dit project op gebaseerd is. Mijn rol in dit project was de story designer. Vanuit de future mundane moest een concept bedacht worden voor een game, met een karakter dat een duidelijk conflict ondergaat. Brick by Brick is een interactieve game die de moeilijkheden adresseert die komen kijken bij het veranderen van een stad. Gebaseerd op een regionaal geworteld toekomst, één van de vier toekomstscenario’s die het Planbureau voor de Leefomgeving heeft opgesteld, speel je als Belle. Ze helpt mee aan het herinrichten van Bergen op Zoom als hoofd-architecte. Ze wilt een goede indruk maken op de bewoners van Bergen op Zoom en probeert met iedereen rekening te houden in de plannen die opgesteld worden. Dit blijkt moeilijk te zijn, omdat veel bewoners tegen de veranderingen zijn. Belle wilt ze niet in de steek laten, zelfs niet als ze onder druk wordt gezet door haar manager. Hierdoor komen het hele project en haar baan op het spel staan. De volledige gameplay is hieronder te zien.

Ook heb ik meegeholpen met het maken van de 3D-modellen. Deze zijn gemaakt in Blender. Van links naar rechts is het de Gevangenpoort in Bergen op Zoom, een lantaarnpaal en een potje klaproosjes.

Vorige
Vorige

Human

Volgende
Volgende

Ehtiek